WIADOMOŚCI

Vettel zdobywa 45. pole position w karierze
Vettel zdobywa 45. pole position w karierze
Pole position przed Grand Prix Brazylii na mokrym torze Interlagos wywalczył Sebastian Vettel, który wyprzedził Nico Rosberga i Fernando Alonso.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Brazylii przebiegła, podobnie jak wszystkie trzy treningi, pod dyktando pogody, która na Interlagos nie odpuszcza zespołom.

Podczas pierwszych dwóch części czasówki kierowcy korzystali z opon przejściowych, podczas gdy w opóźnionej o 40 minut trzeciej części zmuszeni byli do założenia w swoich bolidach pełnych deszczówek. Opony przejściowe ponownie pojawiły się w bolidach podczas drugiej tury przejazdów w Q3.

Za czołową trójką zmagania o ostatnie w tym sezonie pole position zakończył Mark Webber. Lewis Hamilton do jutrzejszego wyścigu przystąpi z 5 pola.

Romain Grosjean, który jako jedyny reprezentował barwy Lotusa w Q3 w trudnych warunkach wywalczył szóste pole startowe, wyprzedzając kierowców Toro Rosso- Daniela Ricciardo i Jeana-Erica Vergne.

W piątym rzędzie do ostatniego wyścigu sezonu ustawią się Felipe Massa i Nico Hulkenberg.

Po pierwszej części sesji kwalifikacyjnej oprócz zawodników Caterhama i Marussia z rywalizacji odpadli Esteban Gutierrez oraz Pastor Maldonado.

W drugiej z sesją kwalifikacyjną pożegnali się obaj kierowcy Force India i McLarena a także Heikki Kovalainen i Valtteri Bottas. W samej końcówce Q2 panowanie nad swoim MP4-28 stracił Sergio Perez. Meksykanin tym samym zapewnił trochę pracy swoim mechanikom, jednak szczęśliwie cało wyszedł z opresji.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Sebastian Vettel

Red Bull

1:26.479
2

Nico Rosberg

Mercedes

1:27.102
3

Fernando Alonso

Ferrari

1:27.539
4

Mark Webber

Red Bull

1:27.572
5

Lewis Hamilton

Mercedes

1:27.677
6

Romain Grosjean

Team Lotus

1:27.737
7

Daniel Ricciardo

1:28.052
8

Ralf Schumacher

1:28.081
9

Felipe Massa

Ferrari

1:28.109
10

Nico Hulkenberg

BMW Sauber

1:29.582
11

Heikki Kovalainen

Team Lotus

1:27.456
12

Paul di Resta

Force India

1:27.798
13

Valtteri Bottas

Williams

1:27.954
14

Sergio Perez

McLaren

1:28.269
15

Jenson Button

McLaren

1:28.308
16

Adrian Sutil

Force India

1:28.586
17

Pastor Maldonado

Williams

1:27.367
18

Esteban Gutierrez

BMW Sauber

1:27.445
19

Charles Pic

Caterham

1:27.843
20

Giedo van der Garde

Caterham

1:28.320
21

Jules Bianchi

Marussia

1:28.366
22

Max Chilton

Marussia

1:28.950

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

62 KOMENTARZY
avatar
saint77

23.11.2013 18:48

0

Fuksem zdobywa:)


avatar
housepl

23.11.2013 18:48

0

Vettel zrobil to okrazenie z niczego. Bledna taktyka Lotusa. Tak naprawde Vettel znow wygra.


avatar
saint77

23.11.2013 18:49

0

Może Bottas jutro też zapunktuje.


avatar
RyżyWuj

23.11.2013 18:50

0

Znowu Neway zdobył PP!


avatar
Alonso 3321

23.11.2013 18:50

0

Pierwsze miejsce Sebastian Vettel Drugie miejsce Fernando Alonso Trzecie miejsce Mark Webber Czwarte miejsce Romain Grosjean Piąte miejsce Nico Rosberg Szóste miejsce Lewis Hamilton Siódme miejsce Felipe Massa Ósme miejsce Nico Hulkenberg


avatar
Jahar

23.11.2013 18:50

0

Ciekawe czy kiedykolwiek jeszcze najlepszy czas okrążenia zostanie wykręcony na oponach deszczowych. W każdym razie te kwalifikacje pokazały kto sobie umie ponadprzeciętnie radzić w deszczu. Słabo Hamilton i to nie powinno być zaskoczeniem bo to nie jest kierowca, który w deszczu pojedzie tak jak Alonso nie wspominając o Shumacherze.


avatar
Amnes

23.11.2013 18:51

0

Nie rozumiem czemu oni nie jezdza w deszcu. Ten tym mercedesikiem smiga po torze a ich nie wypuszcza bo sa za slabi na takie warunki?


avatar
RyżyWuj

23.11.2013 18:51

0

A Kovalainen najwyraźniej sobie nie radzi. Lotus powinien wpuścić na te dwa wyścigi rezerwowego.


avatar
kamehan

23.11.2013 18:53

0

2-6 Tu zapowiada się wojna ; ] Co do Sutila, znowu pokazał klasę, lepiej zwolnić di Reste.


avatar
kamehan

23.11.2013 18:54

0

btw. Vettel niestety znowu wygra.


avatar
kamehan

23.11.2013 18:55

0

7. Widać było w momencie wyjścia z zakrętu uślizgi w tym "mercedesiku"... Widocznie na bolidy złe warunki. Chodzi o bezpieczeństwo nie o to kto pierwszy zakończy na bandzie.


avatar
Skoczek130

23.11.2013 18:56

0

@RyżyWuj - naiwni jednak wierzyli, że wsiądzie i stanie na pudle... bo tylko takie wyniki dałyby im szanse na pokonanie choćby Ferrari. ;) Szkoda Davide... ;)


avatar
Mat5

23.11.2013 18:56

0

To już się robi nudne!!! Liczyłem na Grosjeana i Hamiltona. Po treningach zanosiło się na dobre wyniki w kwalifikacjach, ale wynik jest jaki jest. Spodziewałem się, że Bottas awansuje do Q3, bo przecież w podobnych warunkach był na P3 w Kanadzie. Wreszcie Fernando pokazał się z przyzwoitej strony i mam nadzieję na dobry start jutro. Ktoś musi tego Vettela zatrzymać. Jak nikt nie da rady, to trzeba liczyć na bolid i pogodę.


avatar
pees

23.11.2013 18:57

0

@7 Amnes: nie porównuj bolidu F1 do aut produkowanych seryjnie, jest inna masa, pelne wsparcie elektroniki, zapewne mieli włączoną kontrolę trakcji i inne elektroniczne pierdoły poza tym różnica mocy, wycieraczek też na kasku im nie zamontują.... w ogóle to nie ma porównania..., jednak co do warunków się zgodzę wg mnie tragedii nie był...


avatar
kamehan

23.11.2013 18:57

0

3. w tym może mu tylko i wyłącznie pomoc pogoda. Większych szans na suchym przynajmniej ja nie widzę. Co do drugiego kierowcy Williamsa, słowa krytyki widocznie się znowu powtórzą. Przecież on jest wspaniałym kierowca to tylko team mu psuje kolejny weekend.


avatar
Skoczek130

23.11.2013 18:58

0

Vettel klasą sam dla siebie. Rosberg potwierdza formę z treningów, natomiast Alonso udowadnia klasę.


avatar
DrashPL

23.11.2013 18:58

0

@8 A jaką masz gwarancję, że rezerwowy pojechał by lepiej i to w takich Warunkach? Kovalainen spisuje się się ale ma pecha. W USA niezłe Q i ta pechowa torebka foliowa, jak niegdyś Kubica w Valencii, a tutaj po prostu zabrakło mu szczęścia, a dokładniej 15 tysięcznych


avatar
Jahar

23.11.2013 18:59

0

@11. Zakaz jazdy w deszczu nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem ale za to dużo ma wspólnego z ukrywaniem jak słabi kierowcy jeżdżą w F1. To kierowcy powinni jechać tak żeby zadbać o swoje bezpieczeństwo ale oni potrzebują do tego niańki.


avatar
mayday123

23.11.2013 19:19

0

6. stary chyba masz racje kubicuje Hamiltonowi i zycze mu jak najlepiej ale do ju:-). nie ten sam czarnuch ktory mial wszystko w du... i jezdzil jak psychol


avatar
Amnes

23.11.2013 19:20

0

@14. pees Na moje powinni jechać, niech jadą wolniej jak są złe warunki ale niech jadą.


avatar
1996

23.11.2013 19:27

0

moim zdaniem tak źle nie było skoro nawet deszczówek nie założyli... śmiech na sali, to jeszcze Q3 także zostało tylko 10 kierowców i to takich konkretnych...


avatar
kakuta44

23.11.2013 19:27

0

caly weekedn nic nie jedzila tu amsz ale wyscig moze byc rozny ja mimo ze nie lubie red bulla to szacunek do webbera mam do niemca niezbyt Chcialbym aby Weeber wygral lecz qwtedy lewis nie zakonczy miejsca na 3 miejscu w generalce mimo wszystko podziekowania Webberowi po wyscigu za kariere sie należą.


avatar
devious

23.11.2013 19:32

0

Jest deszcz jest zabawa - w końcu ciekawe kwalifikacje! I oczywiście sraka w gaciach FIA - odwlekali start Q3 by tor nadawał sie na opony pośrednie... Na full wet już się w F1 praktycznie nie jeździ - bo to zbyt niebezpieczne... Niedługo z powodu mżawki będą przekładać wyścig na dzień następny - jak w USA :) Nie podoba mi się to wcale... Ale skoro już jeździli to jednak deszcz jak zwykle oddzielił mężczyzn od chłopców. Vettel potwierdził, że nie tylko sam bolid wygrywa ale on też jest fantastycznym kierowcą - zbił Webbera okrutnie. Alonso pokazał, że od Massy jest co najmniej klasę jak nie dwie lepszy. Rosberg udowodnił, że pod względem czystej szybkości należy do ścisłej elity... Bottas znowu zawstydził Maldonado, di Resta zawstydził Sutila, Hulk - Guttiereza, Bianchi - Chiltona. To co było wiadome od dawna dzisiaj sie potwierdziło...


avatar
Kamil-F1

23.11.2013 19:35

0

To były już ostatnie kwalifikacje w sezonie i w ogóle... Mam nadzieję, że wygra Vettel, liczę też na Grosjeana i Kovalainena; Webber może coś wreszcie pokaże na koniec.Mogłoby też popadać. W każdym razie niezależnie od tego co się stanie, jutro będzie ciężki wyścig i ciężki dzień...Formuła 1 się kończy.


avatar
RyżyWuj

23.11.2013 19:37

0

@17 Gwarancji nie ma żadnych, ale jak koleś siedzi cały sezon i czeka na szansę, to też mu się coś należy.


avatar
Michal1671

23.11.2013 19:41

0

14. pees kiedyś był taki wyścig chyba 2007 w Chinach wtedy warunki były dużo gorsze dopiero przerwali wyścig jak się pogorszyło do tego stopnia że się nie dało jeździć


avatar
KilaN

23.11.2013 19:48

0

Tylko idioci wymagali, zeby kovalainen był rónorzędnym partnerem dla Grosjeana... talent ma nie mniejszy niż francuz, ale za kierownicę wsiadł po prawie rocznej przerwie... nie moglo być inaczej. Licże na dobre miejsca na finiszu dla Ferrari... jak zawsze zresztą


avatar
eveafterdark

23.11.2013 19:55

0

Vettel zmiażdżył konkurencję, na 'F1.com' dali mówiący całą prawdę tytuł. A zdaje mi się, że VET nie skończył jeszcze szybszego okrążenia... jak jutro będą dobrze odczytywać pogodę to padną stare rekordy Ascari'ego i Shumacher'a


avatar
Gzehoo92PL

23.11.2013 19:55

0

No i wszystko jasne, Vettel startuje z PP i wygrywa wyścig, Webber nie dobije do 10. wygranej w karierze, a McLaren skończy po raz pierwszy od dłuższego czasu sezon bez choćby zwycięstwa. No może Massa stanie na podium w swoim ostatnim wyścigu w Ferrari...


avatar
pees

23.11.2013 19:59

0

26. Michal1671 to było nurburging chyba... co wszyscy tak ładnie wyfruwali za to :D i chyba hamiltona wtedy wypchnięto ze żwiru.... tak na pewno :D www*youtube*com/watch?v=69JUz9BDrXQ


avatar
housepl

23.11.2013 20:04

0

Gdzie są Ci fajterzy ? Polecam sobie zobaczyć nagrania z MONTREALU 2003 TO JEST PRAWDZIWA RYWALIZACJA a nie jakieś płaczki dla których bezpieczeństwo jest najważniejsze. Albo sie podejmuje ryzyko i się jezdzi albo SORRY Goścu. Liczyłem na Gro jestem jego wielkim fanem ale dzisiaj mnie zawiódł fatalna strategia lotusa i danie szany Vettelowi ze PP LAP....


avatar
rybka k

23.11.2013 20:07

0

licze na 2 miejsce alo.ale chyba nie uda im sie zdobyc 2 w konstruktorach


avatar
pees

23.11.2013 20:15

0

26. Michal1671 obejrzyj też to :) www*youtube*com/watch?v=w4RI5wSVbe8 a w chinach też było coś z tego co pamietam, co kubica w tyłek baricchelo (?) wjechał?


avatar
robertrog

23.11.2013 20:18

0

A pamiętacie wyścig chyba z Japonii jak Kubica z Massą do samej mety ścigali się i to w jakim deszczu, to było naprawdę coś


avatar
pees

23.11.2013 20:24

0

34. robertrog tak to było mega wtedy....


avatar
Michael Schumi

23.11.2013 20:53

0

Mam pytanie, choć odpowiedź może być trudna. W studiu przed GP Belgii tego roku pokazywali skrót z serii Porsche SuperCup, gdzie pół okrążenia przed metą Kuba Giermaziak spadł na 11 miejsce. I tu moje pytanie: jak nazywała się ta muzyka, która leciała wtedy w tle?


avatar
Michal1671

23.11.2013 21:05

0

33. pees już nie pamiętam kiedy i jaki to był wyścig ale była ulewa dużo większa niż dziś w Brazylii wtedy Kubica walczył z którymś kierowcą może to był Hamilton albo któreś Ferrari ... teraz Charli boi się o własną dupę, a prawda jest taka że bolidy jadą dużo wolniej mokrej nawierzchni i mogą się wszyscy rozwalić o ścianę i się im nic nie stanie


avatar
fracky

23.11.2013 21:39

0

Trzeba być mocno naiwnym aby spodziewać się ,że deszcz spowolni RB09 w specyfikacji auta nr 1. Nie wiem jak bardzo naiwnym trzeba być aby porównywać wyniki Webbera i Vettela i na tej podstawie wygłaszać bardzo daleko idące wnioski. Ciekawe ile trzeba wyścigów aby w/w demagodzy zajrzeli choćby do LT i zobaczyli ,że Webber ma zupepłnie inaczej ustawiony bolid od Niemca. Jesteśmy w Polsce , a u nas się na wszystko czeka długo, tu będzie podobnie. Dzięki sprytnemu systemowi mapowania i rozwiązań na podłodze oraz kilku innych ciekawych rzeczach , których Mark nigdy nie uświadczy, Vettel może pokonywać wolne zakręty w z niespotykaną trakcją i przyczepnością. Widać to od GP Singapuru, a tor w Brazylii składa się z mnóstwa takich zakrętów. Przypomnę też zakutym łbom ostatni wyścig, kiedy to Vettel potrafił odrabiać 0,5 na trzecim sektorze - pytanie dlaczego ? Tak jak wspomniałem wyżej PP Vettela było niemal pewne, szczególnie w deszczu i ma to nic wspólnego z jego umiejętnościami. W swoim setupie Vettel posiada około 20% więcej docisku od reszty stawki, do tego dochodzi idealnie dobrana mapa na mokry tor - dzięki wsparciu Renault. NIe wspomnę także o oponach, który po modyfikacji nagrzewają się wolniej i tylko duża ilość downforce'u może je utrzymywać w dobrym oknie. Lepszy kierowca od Niemca urwał by dzisiaj co najmniej 0,5 s. Pozdro


avatar
Michael Schumi

23.11.2013 22:49

0

@38 Ciekawy jestem, skąd posiadasz takie dane, czy tylko umniejszasz umiejętnościom Seby, uzasadniając jego zdobycz różnymi czynnikami.


avatar
pees

23.11.2013 22:51

0

@39 Michael Schumi: no właśnie mnie też to ciekawi :) ja myślę, że nasz kolega za dużo chodzi po ustawieniach rFactora :)


avatar
scortes

23.11.2013 23:00

0

hahahhaha i niech teraz ktoś powie że Vettel to przypadkowy mistrz!! Chłopak jezdzi jak z nut , aż się miło to ogląda


avatar
fracky

23.11.2013 23:20

0

Skąd takie informację ? No cóż przede wszystkim od ludzi , którzy się zajmuję tematyką techniczną F1. Po drugie z obserwacji - aktualizacji, LT, czy kulisów różnych zdarzeń ( np Singapur). W bolidach RBR można zauważyć kanały na podłodze, które łączą się z dyfuzorem. Pełnią one role podobną do podwójnego dyfuzora. Rake jest bardzo agresywnie ustawiony przez co zwiększa się pole działania samego dyfra. Trzeba to tylko odpowiednio spalinami zasilić i mamy gotowy zwiększony docisk - trzeba zaznaczyć ,że czysty tzn nie generujący dużego oporu ze szkrzydeł, a same skrzydła można zredukować i nie tracić w szybszych sekcjach. Niestety idioci , którzy pomijają najistotniejsze aspekty F1 takie jak polityka i technika, skupiając się na ułudzie zwanej sportem, którego jest jak na lekarstwo, nigdy pewnych rzeczy nie zrozumieją. Najgorsze jest to ,że dobrze im z tym, bo idiotyzm nie boli.


avatar
pees

23.11.2013 23:20

0

41. scortes a ja powiem to poogladaj to :)www*youtube*com/watch?v=XqhGYcpTyv0


avatar
pees

23.11.2013 23:30

0

42. fracky są też inne inne ustawienia takie jak nachylenie kół o których się nie mówi w ogóle a to przecież też ma cholernie duże znaczenie, czy ustawienia dyferencjału i wielu innych rzeczy. Ja Cię rozumiem bo za czasów Kubicy jak spotykałem się z opiniami (kiedy zajmował On dalsze lokaty) to dużo ludzi twierdziło że jest słaby m.in. moi dawni "koledzy". Nie szło im wytłumaczyć na czym ten sport polega.... Ale trzeba uszanować tych, którzy oglądają F1 ze względu na to że im się ona podoba, ale nie zajmują głosu w kwestii technicznej tego motorsportu


avatar
Rudolf50

23.11.2013 23:48

0

Najlepsze jest to że niektórzy myślą że kierowcy są równa traktowani. Vettel jest osobą bardzo marketingową i to on został wybrany do bicia rekordów Schumiego i Ferrari. Drugi kierowca jest im potrzebny jest tylko aby zdobyć WCC. Kiedyś wszyscy pomagali Schumacherowi teraz Vettelowi.


avatar
scortes

23.11.2013 23:50

0

43. pees ROC to jedynie zabawa, w której ostatnimi czasy biorą udział też kierowcy bez mistrzowskiego tytułu


avatar
Riso

24.11.2013 05:11

0

@devious Ha Ha Ha! Wszyscy poza 1+ powiedzmy są niepewni? Jeżdżą albo na 2 miejsce albo na 5, lub 8, bądź 15. Poza Marussia i Caterham , nie faworyzuje Vettel'a, po prostu widać, że ciśnienie i presja lepszego bolidu przerasta, co niektórych... Ferdek mógłby jeździć na 2 miejsca, ale ciągle tylko widać 2-4-7-8-9-12-nie zakończył (Pozycje przykładowe, mr spinacze) oglądam F1 odkąd was na świecie nie było, samozwańczy profesorzy sportów motorowych. Nie będę się wypowiadał nad dominacją jednego zespołu, bo kto wie, gdy Schumi tyrał ekipę, jego partner nie zamiatał tyłów. Skil, Skillem, podejście się liczy, wasze jako kibiców i pseudo profesorów jest żałosne. Żaden nie siedział, ba! Zapewne nawet nie widział na oczy bolidu F1, ale ku***a wie jak się prowadzi, co może i zapewne pojechałby lepiej. Najbardziej kocham tych debili na forum, co komentują grę Codemasters "Fizyka jazdy jakaś dziwna", fakt, ten idiota miał do dyspozycji czterokołowy pojazd o wadze motocykla i z mocą (Podam od lat, bo wiadomo, że każdy wie lepiej) 127-734 km. I ten idiotą wie lepiej jak się prowadzi bolid F1 niż, kierowcy współpracujący z firmą. Sram mam dość dlaczego ja to piszę...


avatar
ziuta

24.11.2013 09:46

0

Tak z czystej ciekawosci fracky. Nie myslales moze o komisji maciarewicza. Chyba zwolnilo sie tam jakies miejsce po ktoryms z expertow. Jakies giecie puszki moze pomoze ci w tych teoriach. Czysta zawisc nic wiecej.Moze nie sa rowno traktowani ale nie ma co ich porownywac Vettel jest poprostu lepszy i czy ma lepszy czy gorszy samochod tak poprostu jest.


avatar
Skoczek130

24.11.2013 11:03

0

@fracky - dokładnie tak samo wygląda sprawa z Massą i Alonso. A co dostał Felipe w zamian za cztery lata pomagierstwa?? Kopa w dupę... ;)


avatar
devious

24.11.2013 11:26

0

@47 Riso Szczerze mówiąc nie za wiele zrozumiałem z Twojego bełkotu... Weź ze 3 głębokie oddechy i napisz po polsku o co Ci chodzi :) PS Jeżeli twierdzisz, że jakiekolwiek bolidy mają masę porównywalną z motocyklem to cóż, zalecam wizytę u specjalisty - tylko nie wiem czy tym specjalistą będzie nauczyciel matematyki czy też psychiatra :) PS2 Idąc Twoim kretyńskim tokiem rozumowania większość szefów F1 nie zna się na swojej robocie bo przecież "nigdy nie siedział w bolidzie F1"... Z czołowych postaci F1 tylko Gerard Lopez i Adrian Newey są czynnymi kierowcami wyścigowymi więc co, reszta nie ma prawa się wypowiadać nt. F1? :)


avatar
housepl

24.11.2013 12:11

0

LG odchodzi po tym sezonie ? Wiecie może kto jest następny ?


avatar
Hamcio20

24.11.2013 12:33

0

mi sie dzisiejsze Qwale podobały, ogólnie dużo się działo. Tylko prawdziwi kierowcy przeszli do następnej Q3 i pokazali na co ich stać. Vetettel taj jak się spodziewalem że wygra Qwal . Zawiodłlem sie trochę na Lewisie i Groszku, mogli pojechać lepiej i pokzać moc. Gratulacje dla Alonso który pokazał że wrócił do formy po Abu Zabi. Choć jest mi obojętny liczę że dziś na starcie uda mu się wyprzedzić Vetela . Marka mam nadzieję żę nie przyśpi. Czekamy na wyścig bo prognoza wskazuje bardzo duża możliwość na deszcz :D


avatar
eveafterdark

24.11.2013 13:40

0

Samo podnoszenie tyłu podłogi (większy kąt, czy inaczej mówiąc 'rake') nic nie daje, bowiem obniża wartość docisku wytwarzanego przez dyfuzor (która w uproszczeniu zależy od wysokości dyfuzora od podłoża oraz kąta nachylenia). Trzeba zresztą brać pod uwagę wszystkie elementy auta. Są artykuły w internecie dobrze i prosto to wyjaśniające (m.in. napisane przez Paddy'iego Lowe z McL). Obecnie wszyscy stosują podobny 'rake' i wszyscy używają gazów spalinowych do zminimalizowania negatywnego efektu podniesienia tyłu podłogi (podnosi sie ją by 'zmienić' kąt nachylenia dyfuzora, co zwiększa docisk) tzn. nadal wpuszczają gazy spalinowe tylko że nie na dyfuzor, ale między dyfuzor a koła -> to z kolei - nie wchodząc w szczegóły - powoduje że generowany docisk jest większy. Ten koncept wprowadził w 2012 McL oraz Sauber, a pod koniec tego sezonu w różnej formie używali go DOKŁADNIE WSZYSCY - tak samo jest w 2013. Sauber zresztą na 2013 wprowadził inną wersję od tej którą stosował w 2012 co jak potw. niedawno Kaltenborn było główną przyczyna spadku formy i z drugiej strony jej odzyskania (niedawny powrót do systemu wydechu jak w 2012) Oczywiście jedni lepiej wykorzystują dyzfuzor/efekt Coandy inni gorzej; całość jest max skomplikowana i jak pisałem wyżej trzeba brać pod uwagę całość samochodu. Reszta to bajki - nie da się w aucie VET zrobić otworu tam, czegoś inneg w innym miejscu, mając jedną i tę samą konstrukcję, bo to rozwali całą aerodynamikę. Nie ma ŻADNYCH dowodów na stosowanie przez RBR nieprzepisowej podłogi (przepisy jasno mówią że i reference i step plane mają być płaskie,zero bodywork) albo nieprzepisowego mapowania - szczególnie gdyby miało to dotyczyć tylko auta VET. Co nie oznacza, że nie dopracowali całej aerodynamiki lepiej niż inne zespoły - i ostatecznie mają przewagę jak we wcześniejszych sezonach - ale na tym polega od zawsze F1. VET ogrywa WEB od początku sezonu, zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu, na torach szybkich i wloniejszych, na początku sezonu kiedy to w kwalifikacjach RBR ustępował Mercowi, jak i po GP Belgii gdzie RBR zaczął dominować. Wbrew temu co napisaleś do Polski zrozumienie że VET ma większe umiejętności od WEB dotarło tak szybko jak u innych - polecam poczytać komentarze szefów zespołów, ekspertów komentująch F1 (np. Coulthard, Brundle, nawet J.Villeneuve), byłych mistrzów F1 (Lauda, Prost, Schumacher) i przede wszystkim samego Webbera, który na koniec kariery przyznaje, ze po prostu nie jest tak szybki jak Vettel - wypowiedzi choćby po kilku ostatnich GP. Wrzucam wypowiedź z sesji dla mediów w Abu Dhabi gdzie WEB przyznaja że czasem czuł się jak Berger w parze z Senną - ci którzy znają trochę starszą F1 wiedzą o co chodzi. “I see myself on par with the one-time champions,” said Webber. “Am I a potential multiple champion? The answer is clearly not,” he admitted. Webber therefore admits that his teammate Sebastian Vettel, with whom he has shared a tense tenure at Red Bull, is better. “Seb is exceptional,” he said, “and I have no problem [in] admitting it. “In some ways I feel like Gerhard Berger with Ayrton Senna – Gerhard was also a great racer, but not enough for the title.”


avatar
Michael Schumi

24.11.2013 14:07

0

Ludzie, dzisiaj o 15:00 na TVP Sport leci wywiad z Robertem Kubicą.


avatar
fracky

24.11.2013 14:14

0

@eveafterdark Bzudra, bzdura i jeszcze raz bzdura. Powodem tego może być brak umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz bardzo prymitywna opinia. Ferrari i Mclaren stosują inny mniejszy rake aniżeli RBR czy chociażby Lotus. Napisałem wyraźnie ,że podniesienie rake wiąże się z ryzykiem i należy odpowiednio zasilić ten element aby uzyskać oczekiwany efekt. Podłoga RBR jest jak najbardziej legalna i stosowana od zeszłego sezonu. W ślad za tą koncepcją poszedł Lotus i początkowo Williams. Kanały i Coanda mają za zadanie zasilić w maksymalny sposób dyfuzor ma uzyskać jak najlepszą różnicę ciśnień, która generuję siłę docisku. Nie kompromituj się koleżko i polecam czytać wolno oraz trochę dłużej pomyśleć przy tej czynności.


avatar
radzix

24.11.2013 15:06

0

Ja to się zastanawiam, gdzie w przyszłym sezonie obejrzę pierwszy wyścig? Na zacinającym online? :(


avatar
sica

24.11.2013 16:11

0

Ten Polsat jest żenujący niema transmisji na sport extra


avatar
Moria

24.11.2013 16:19

0

@57. To włącz na polsat sport news. Tutaj jest wszystko


avatar
pees

24.11.2013 16:40

0

mnie zastanawia czemu nie pada :P


avatar
housepl

24.11.2013 16:53

0

Polsat sie chyba już żegna z F1


avatar
pees

24.11.2013 16:56

0

Studio na polsacie otwartym mnie zabilo.... raptem 4,5 minuty :D


avatar
radzix

24.11.2013 20:21

0

@60 tak żegna i to raczej definitywnie, umowa na transmisje dobiegła końca, a RTL znika z hotbird... Szkoda, że to wszystko zbiegło się z tak rewolucyjnymi zmianami w przepisach na przyszły sezon.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu